التبادل الاعلاني
بحـث
 
 

نتائج البحث
 


Rechercher بحث متقدم

المواضيع الأخيرة
» فارس هذا الزمان
الإثنين أكتوبر 16, 2017 11:09 am من طرف dr.Moody

» الي فرعون مصر الصغير ....توفيق عكاشه
الإثنين أكتوبر 16, 2017 11:01 am من طرف dr.Moody

» وحشتنا ووحشنا صوت الفراعين
الإثنين أكتوبر 16, 2017 10:52 am من طرف dr.Moody

» صباحك منور ياعكاشه
الإثنين أكتوبر 16, 2017 10:47 am من طرف dr.Moody

» أيات مباركات تم ذكر الملائكه فيها ولها فوائد رائعه وجليله
الأحد أكتوبر 15, 2017 4:12 pm من طرف dr.Moody

» أوارد جليله للاستغفار وفتح بيبان الرزق عظيمة الفائده
الأحد أكتوبر 15, 2017 2:46 pm من طرف dr.Moody

»  روحانية سورة يس المباركة الشريفه
الخميس أكتوبر 12, 2017 10:27 am من طرف dr.Moody

» دعاء سورة الواقعة كامل/حصريا هنا لا يوجد لا في مخطوطات و لا غيرها.....
الخميس أكتوبر 12, 2017 10:21 am من طرف dr.Moody

» حزب النصر للامام الجيلاني رضي الله عنه
الخميس أكتوبر 12, 2017 10:18 am من طرف dr.Moody

ديسمبر 2017
الأحدالإثنينالثلاثاءالأربعاءالخميسالجمعةالسبت
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

اليومية اليومية


البهاق -- الأسباب والأعراض والعلاجات المنزلية لعلاج البهاق

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل

البهاق -- الأسباب والأعراض والعلاجات المنزلية لعلاج البهاق

مُساهمة من طرف dr.Moody في السبت أكتوبر 08, 2011 6:17 am





البهاق -- الأسباب والأعراض والعلاجات المنزلية لعلاج البهاق

أسماء بديلة : بقع leucoderma وبيضاء على الجلد.

ما هو البهاق؟

البهاق ، المعروف أيضا باسم مرض البهاق ، هو شرط الجلد المؤلمة. الكلمة تعني حرفيا البشرة البيضاء. هناك فقدان تدريجي للصباغ الميلانين من طبقات الجلد مما يؤدي الى بقع بيضاء. هذه البقع تبدو قبيحة ، وخاصة في الأشخاص ذوي البشرة الداكنة. البهاق هو مرض جلدي التي يوجد فيها فقدان صبغة الجلد من المناطق مما أدى إلى عدم انتظام بقع بيضاء مع نسيج الجلد العادي. البهاق هو شائع ، بل 1 إلى 2 ٪ من سكان العام عليه.

الشرط لا يسبب أي ضرر عضوي. بيد أنه يجلب التوتر النفسي الكبير للمريض الذي هو أكثر حرجا من أي ضحية الألم أو عدم الراحة. الشرط على هذا النحو ، إضافة إلى كونه مشكلة طبية ، ويصبح أيضا وصمة عار اجتماعية.

البهاق هو اضطراب شائع الى حد كبير ويؤثر على واحد في المئة أو أكثر من السكان في العالم. الإصابة أعلى قليلا في الهند. يمكن للاضطراب يحدث في أي سن في أي من الجنسين في الجلد الطبيعي. هو عليه ، ومع ذلك ، أكثر شيوعا في النساء أكثر من الرجال. أكثر المناطق تضررا هي اليدين والعنق والظهر والرسغ في هذا النظام.

أعراض مرض البهاق (leucoderma)
.


المشكلة عادة ما يبدأ بقعة صغيرة بيضاء في وقت لاحق ، وتطور الى بقع. هذه البقع هي شاحبة في البداية ولكنها تصبح أكثر بياضا وأكثر بياضا مع مرور الوقت بسبب فقدان الصباغ. كبقع تكبير ، فإنها تندمج بعضها البعض ، وعلى مر الزمن ، وشكل رقعة واسعة جدا. في بعض الحالات ، قد تكون غطت معظم الجلد من الجسم مع بقع بيضاء. انتشار هذا الاضطراب عادة بطيئة وتدريجية. مظهر متماثل على كلا الجانبين من الجسم (يقولون ، على الساقين واليدين ، وغيرها) هو أمر شائع. في حالات نادرة يجد المرء البهاق ينتشر في جميع أنحاء الجسم.

سبب البهاق (leucoderma).

السبب الدقيق لالبهاق (البهاق) ما زال مجهولا. كثير من المعتقدات الخاطئة السائدة حول سبب البهاق. ليست ناجمة عن تناول السمك وشرب الحليب في الوقت نفسه ، كما هو. يعتقد عموما لأن. النباتيين حتى يعانون من هذا الاضطراب. تركيبات غذائية أخرى مثل البصل والقرع واللبن والحليب والسبب المحتمل لمرض البهاق أيضا أي أساس. لا يحدث البهاق (البهاق) من أي جراثيم ، كما أنها ليست نتيجة سيئة للدم. بعض الأسباب المحتملة لالبهاق تشمل :

الجلد الصدمة.
حروق الشمس.
العقلية القلق (التوتر).
الوراثة هو أيضا عامل المسبب للمرض ونحو 30 في المئة من المرضى لديهم تاريخ من الفوضى.
المرض الجسدي
البهاق هو معد؟

لا! البهاق غير معدي أي أنها لا يمكن ان ينتشر عن طريق لمس شخص أو حتى التعامل مع أمتعتهم الشخصية أو الطعام.

العلاجات المنزلية الطبيعية لعلاج البهاق.


استخدام بذور psoralea. وينبغي أن بذور غارق في عصير الزنجبيل أو البول البقر لمدة ثلاثة أيام. وينبغي تجديد السوائل يوميا. وينبغي أن تكون البذور ثم يفرك بيديه لإزالة قشور بها ، تجفف في الظل والمجفف. وينبغي أن يؤخذ غرام واحد من هذا المسحوق يوميا مع الحليب الطازج لمدة 40 يوما متواصلة. وينبغي أيضا بذور الارض يمكن تطبيقها على بقع بيضاء.
Babchi البذور ، جنبا إلى جنب مع بذور التمر الهندي ، هي أيضا مفيدة. وينبغي غارق كمية متساوية من كل من البذور في الماء لمدة ثلاثة الى اربعة ايام. ينبغي أن تكون ثم قصفت وتجفف في الظل. يجب أن تكون الأرض في لصق وتطبيقها على بقع بيضاء لمدة أسبوع. إذا كان تطبيق هذه العجينة سبب الحكة أو بقع بيضاء تصبح حمراء وسائل يبدأ من طين ، ينبغي وقفها. إذا لم يكن هناك حكة أو احمرار ، ينبغي أن تؤخذ البذور babchi أيضا لمدة 40 يوما.
آخر مفيدة لعلاج البهاق هو الطين الأحمر وجدت من قبل الجانب النهر أو على منحدرات التل. وينبغي أن تكون مختلطة من الطين في عصير الزنجبيل وتطبيقها على بقع بيضاء مرة واحدة في اليوم. النحاس الواردة في الطين ويبدو أن إعادة تصبغ البشرة وعصير الزنجبيل بمثابة منبه الحليب ، وتسهيل زيادة تدفق الدم إلى المناطق.
عجينة مصنوعة من بذور الفجل مفيد في علاج البهاق. وينبغي أن حوالي 35 غراما من مسحوق هذه البذور في الخل وتطبيقها على بقع بيضاء. للحصول على أفضل النتائج ، ينبغي أن بذور قصفت بدقة ، مختلطة مع الزرنيخ بيضاء صغيرة وينقع في الخل ليلا. بعد ساعتين ، وعندما يترك يبدو ، ينبغي أن يفرك عليه. بقع البهاق.
يعتبر أيضا استخدام الكركم وزيت الخردل مفيدة في treatme.nt البهاق. حوالي 500 غرام ، وقصفت should.be الكركم وغارقة في ثمانية كلغ. من الماء في الليل. يجب تسخينها في الصباح حتى واحد فقط كجم. ما تبقى من المياه. ثم ينبغي أن تكون متوترة ومختلطة مع 500 غرام. من زيت الخردل. وينبغي تسخين هذا الخليط حتى تبقى سوى النفط. وينبغي تطبيقه على بقع بيضاء كل صباح ومساء لمدة بضعة أشهر.
حظر تلميح لعلاج البهاق

ينبغي على المريض تجنب الشاي والقهوة والمشروبات الكحولية والتوابل وأطباق بنكهة كل غاية


Vitiligo - Causes, Symptoms And Home Remedies For The Treatment of Vitiligo

Alternative names : leucoderma and white patches on the skin.

What is vitiligo?

vitiligo, also known as vitiligo, is a distressing skin condition. The word literally means white skin. There is a gradual loss of pigment melanin from the skin layers which results in white patches. These patches look ugly, especially in persons with dark complexions. Vitiligo is a skin condition in which there is loss of pigment from areas of skin resulting in irregular white patches with normal skin texture. vitiligo is common; in fact 1 to 2% of the general population has it.

The condition does not cause any organic harm. It, however, brings about great psychological tension to the patient who is more embarrassed than the victim of any pain or discomfort. The condition thus, besides being a medical problem, also becomes a social stigma.

Vitiligo is a fairly common disorder and it affects one percent or more of the world's population. The incidence is a little higher in India. The disorder can occur at any age in either sex in normal skin. It is, however, more common in women than men. The most affected areas are the hands, the neck, the back and the wrist in that order.

Symptoms of vitiligo (leucoderma).

The problem usually starts with a small white spot and later on it develops into patches. These patches are pale in the beginning but become whiter and whiter as time passes due to loss of pigment. As spots enlarge, they merge into each other and, in course of time, form a very broad patch. In some cases, most of the skin of the body may be covered with white patches. The spread of the disorder is usually slow and progressive. Symmetrical appearance on both the sides of the body (say, on the legs, hands, etc.) is common. In rare cases one finds vitiligo spreading all over the body.

reason of vitiligo (leucoderma).

The exact cause for the vitiligo (vitiligo) remains unknown. Many wrong beliefs are prevalent about the reason of vitiligo. It is not caused by eating fish and drinking milk at the same time, as is. generally believed because .even vegetarians suffer from this disorder. Other food combinations such as pumpkin and milk, onion and milk as possible reason of vitiligo also have no basis. vitiligo (vitiligo) is not caused by any germs, nor is it due to bad blood. Some of the possible reason for Vitiligo includes :

Skin trauma.
Sunburn.
Mental worry (stress).
Heredity is also causative factor and about 30 percent of patients have history of the disorder.
Physical illness
Is vitiligo contagious?

No! vitiligo is not contagious i.e. it cannot spread by touching someone or even by handling personal belongings or food.

Natural home remedies for the treatment of vitiligo.

The use of seeds of psoralea. Seeds should be steeped in the juice of ginger or cow's urine for three days. The fluids should be renewed every day. The seeds should then be rubbed with hands to remove their husks, dried in the shade and powdered. One gram of this powder should be taken every day with fresh milk for 40 days continuously. The ground seeds should also be applied to the white spots.
Babchi seeds, combined with tamarind seeds, are also useful. Equal quantity of both the seeds should be steeped in water for three to four days. They should then be shelled and dried in the shade. They should be ground into paste and applied to the white patches for a week. If the application of this paste reason itching or the white spots become red and a fluid begins to ooze out, it should be discontinued. If there is no itching or reddening, babchi seeds should be taken also for 40 days.
Another useful remedy for vitiligo is red clay found by the river side or on hill slopes. The clay should be mixed in ginger juice and applied over the white spots once a day. The copper contained in the clay seems to bring back skin pigmentation and ginger juice serves as a milk stimulant, facilitating in­creased blood flow to the spots.
A paste made from the seeds of the radish is valuable in treating vitiligo. About 35 grams of these seeds should be powdered in vinegar and applied on the white patches. For better results, seeds should be finely pounded, mixed with a little white arsenic and soaked in vinegar at night. After two hours, when leaves appear, it should be rubbed on. the vitiligo patches.
The use of turmeric and mustard oil is also considered beneficial in the treatme.nt of vitiligo. About 500 gms, of turmeric should.be pounded and soaked in eight kgs. of water at night. It should be heated in the morning till only one kg. of water is left. It should then be strained and mixed with 500 gms. of mustard oil. This mixture should be heated till only the oil is left. It should be applied on white patches every morning and evening for a few months.
prohibition tip for vitiligo cure

The patient should avoid tea, coffee, alcoholic beverages and all condiments a
nd highly flavour
ed
avatar
dr.Moody
المدير العـــام
المدير العـــام

عدد الرسائل : 6414
الموقع : dr.Moody
تاريخ التسجيل : 10/06/2008

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://lovelysense.montadarabi.com

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة


 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى